La mare


În acest sfârșit de săptămână am fost la mare. Niciodată nu mi-am imaginat că voi merge în luna martie. Am colindat aproape tot litoralul, de la Mangalia până la Costinești. De la Constanța până la Mamaia. Dacă la radio și din conversația telefonică cu un amic, am înțeles că în nordul României, la Suceava, erau drumuri blocate, din cauza ninsorilor, în sud, la Constanța, realitatea era dintr-un alt film: șosele curate, uscate, inundate de un soare nu foarte fierbinte. Era vând, ce-i drept, dar, bine îmbrăcat puteai să te plimbi în atmosfera aerisită. Am văzut și persoane îmbrăcate cu geci groase – imagine pe care nu mi-am închipuit-o pe litoral.

În Mangalia, bărcuțele, velele și iahturile așteptau ancorate sezonul pentru a fii pe val. Câțiva adolescenți socializau lângă ambarcațiuni iar două lebede comentau ceva politichie.

doua lebede

barcute

Costineștiul aștepta și el, cu al lui epavă încremenită venirea turiștilor pe o mare nu foarte agitată.

costiinesti

În Constanța, faleza era foarte ciufulită de vânt iar unele valuri se spărgeau foarte zgomotos de pietre. Lume puțină. Câteva cupluri nu au ezitat să-și manifeste romantismul printr-o plimbare în atmosfera rece a sfârșitului de martie, iar câțiva proprietari de patrupede canine deznodau lesele încâlcite de animalele ce doreau să socializeze la zero milimetri distanță.

Am aflat că există în Mamaia apartamente de vânzare cu un milion de euro, în apropierea unui celebru hotel de cinci stele și că s-au vândut toate! Pe plajă, oamenii se puteau număra pe degetele unei singure mâini. Per ansamblu, stațiunile litoralului românesc sunt pustii. Realizez că turiștii sunt cei ce le aglomerează, făcând uneori atmosfera greu de respirat iar traficul asemeni celui din București.

plaja

Tot în Stațiunea Mamaia am văzut că adevărul era doborât la pământ:

adevarul

Lasă un răspuns

