Despre frică, potențial, eșecuri și succese


succes

Mă gândesc la noi, oamenii. Suntem unici. Cu un potențial ENORM care zace nefolosit, neexploatat. Personal mă percep un tip cu un potențial ce nu este folosit (încă) în totalitate. Folosesc puțin din ceea ce aș putea folosi pentru a obține mai mult. Mai multe reușite, mai multe performanțe. Cred că majoritatea suntem la fel: cu foarte puțin potențial eliberat în proiecte, obiective și acțiuni. Foarte puțini sunt cei ce au reușit să folosească tot potențialul din lumea lor interioară în lumea exterioară. Ceea ce ne ține încremeniți în proiectele noastre minuscule nu este doar absența unei voințe puternice. Mai e ceva: FRICA. S-o recunoaștem: suntem niște fricoși. Ne e frică de eșecuri. Ne este frică de nereușite. Ne e frică să fim statornici într-un proiect ce nu merge, într-o relație cu o persoană ce are defecte (cine nu are?). Nu avem curajul de a lupta în contextul unor eșecuri multiple. Ne e frică se faptul că s-ar putea să nu meargă. Să nu funcționeze. Să nu ieșim din impedimente.

Punem multe întrebări înainte de a începe ceva. Și una din ele este: dacă n-o să meargă? Se merită efortul încercării? Vrem să știm dinainte dacă va avea succes ceea ce întreprindem. Dar globul magic e o pură ficțiune fantezistă. Fiindcă viitorul nu-l cunoaște decât Dumnezeu. Ceea ce putem noi cunoaște sunt doar niște ipoteze, niște previziuni. Nimic mai mult. E necesar să ne asumăm posibilitatea de a eșua și să conștientizăm importanța acțiunii, a transpirației, a muncii susținute cu ambiție, pasiune și entuziasm.

Mai avem o problemă: gândirea. Avem tendințe negativiste. Drobul de sare din povestea lui Creangă nu a rămas doar în paginile dedicate copiilor. El este pentru noi asemeni sabiei lui Damocles. Cât se poate de real. E deasupra, pregătită să ne taie capul dacă eșuăm. Citeam deunăzi că dacă nu ne vom deprinde cu gândire pozitivă, cea negativă ne va ține prizonieri nereușitei, fiindcă doar mentalitatea pozitivă are șansa de a ne activa întreg potențialul și de a ajunge la succes.

Practic, dacă nu încercăm, nu vom pierde nimic, dar nici nu vom câștiga ceva! Îmi place să spun că fiecare trăiește în papucii unui milionar în euro, îi lipsește doar IDEEA. Fiecare poate fi autor de best seller. Fiecare poate ajunge ce vrea să fie.  Personal am ales curajul de a acționa cu riscul de a eșua – și am avut multe eșecuri – pentru a putea obține succesul dorit la un moment dat. Decât să trăiesc la temperaturi scăzute cu beneficii potențiale mici, prefer temperaturile înalte. Prefer să încerc lucruri noi. Îmi asum eșecurile și, implicit, succesele care vor veni.

Cred că cele mai multe eșecuri le-am avut pe plan relațional. Am avut destule relații eșuate. Dar nu mă las bătut. Nu mă voi lăsa bătut niciodată. Fiindcă atunci când m-aș lăsa bătut, aș fi învins. Și nu mă consider un perzant. Vreau să câștig și bătălia relațională, afectivă, într-o relație de succes cu o persoană de sex opus.

Lasă un răspuns

