Eu și apariția telefoniei mobile


Nokia-5110-01

În 1996, când a apărut telefonia mobilă în România, cu de-acum uitatele Dialog și Connex (dacă vă aduceți aminte), îmi doream enorm să am propriul telefon mobil. Țin minte scena dintr-o consignație din micul orășel de provincie sucevean, Siret, în care un cetățean i-a arătat vânzătoarei telefonul celular pe care îl achiziționase de curând, spunându-i că are meniu în limba română. Era gri, cu antenă și ecran ce lumina cu un verde fosforescent literele și cifrele negre. Priveam cu un jind amestecat cu o ușoară invidie personajul de pe scena adhoc constituită ce se fălea cu o cărămidă având o antenă ce îl ajuta să comunice de oriunde.

Primul telefon mobil l-am avut la cinci ani distanță de anul apariției tărășeniei fără fir. Abia în 2001. Era un Siemens drăguț, la care vorbeam și scriam sms-uri cu moderație, foarte econom, să nu consum prea repede puținul credit pe care mi-l permiteam: 4-5 dolari. Astăzi, am trei telefoane mobile, fiecare conectat la o rețea diferită, cu mult mai performante decât cărămida stimabilului din consignație, din a cărui chip rețin doar mustața grizonată. Nu mai trăiesc sentimentul de altădată. Nu mai rostesc acel wow! pe care-l rosteam fie și tacit când vedeam un Nokia 5510 sau 3310. Dimpotrivă. Percep telefonia mobilă ca pe o povară. O realitate banală, integrată în cotidian ce nu mai are putere să impresioneze sau să miște ceva. Sunt nevoit să port în buzunarele pantalonilor, sacourilor și gecilor trei cutiuțe cochete cu o oarecare greutate stânjenitoare ce-mi afectează, probabil, nu doar integritatea buzunarelor ci și sănătatea.

Lasă un răspuns

