Despre emisiunea „BURLACUL”


Burlacul

Am urmărit secvențe din câteva ediții ale acestei emisiuni comerciale, să umplu la nivel de INDEX cultura mea generală. Doar atât. Pentru că a urmări toate emisiunile ar fi fost o ENORMĂ pierdere de timp pe care am dedicat-o lucrurilor cu adevărat importante în urma cărora sper că am rămas cu ceva durabil. De pildă, cititul unor cărți bune m-au îmbogățit pe termen lung.

Ca sursă de inspirație nu am avut niciodată nevoie pentru întâlniri. Mulțumesc lui Dumnezeu: am fost înzestrat cu suficientă creativitate încât nu am nevoie să fur (pre)textele verbalizate de personajele acestei emisiuni.  

Burlacul e un experiment artificial care comunică la nivel de subconștient personajelor angrenate în el că trebuie să aleagă/să fie alese din cercul acesta restrâns alesul/aleasa inimii. Ce aberant! Cum să alegi obiectiv din cercul acesta strâmpt și redus la imposibilitate o persoană compatibilă cu tine?     

Emisiunea vine să atragă telespectatorii ce visează cu ochii deschiși la cai verzi pe pereți, la cel mai frumos exemplar masculin/feminin pe care să-l aibe într-o zi în curtea sa asemeni unui bolid cu mulți cai putere sub capotă dar care este…atât de costisitor!  

Burlacul e individul ”creat” și dichisit în laboratorul unei televiziuni, pentru a patina cu succes pe sticla televizuală spre a fi înghițit pe nemestecate de oamenii care se holbează cu gurile căscate la el, cum ne holbam noi, copii de pe strada ce poară numele marelui poet ucrainean, Taras Sevcenko, dintr-un sătuc al Bucovinei natale, în anii imediat următori loviturii de stat din decembrie 89, când trecea câte-o mașină străină,  setați pe frumusețea fizică, probabil, de invidiat și cam atât. Cum e personajul în realitate? Cum e să trăiești cu un om frumos la chip zi de zi? Ce poate face o femeie cu un pachet de mușchi, sclipici de scenă și cuvinte siropoase? Dar bărbatul cu o prințesă scoasă din cutie, cu fustă scurtă, păr lung și tabieturi păguboase? Nimic. Vă spun că nu mare lucru. Viața înseamnă nervi și transpirație la serviciu, cumpărături, bucătărie, curățenie etc. Viața reală de cuplu nu prea are loc pe agendă pentru aburelile materializate sub reflectoare de scenariști și regizori. Sunt curios cât va ține combinația Bogdan Vlădău și blonda a cărei nume l-am uitat imediat ce am terminat de vizionat secvența de final…    

Lasă un răspuns

