Americanul, mai zgârcit ca elvețianul


america

Ce mă face să spun asta? Două experiențe, două imagini văzute la 10 ani distanță, una de cealaltă. Prima imagine este cea din 2003 când, student fiind, timp de o săptămână, am lucrat la Fabrica de ciocolată Heidi, din Pantelimon, proprietatea unui elvețian pe care l-am întâlnit în ultima zi de muncă la acea fabrică. Imaginea din anul de grație 2003 ce contrastează cu cea din 2013, este aceea că, cei care munceau la fabrica de ciocolată aveau voie să mănânce la discreție câtă ciocolată pofteau atât timp cât erau în fabrică, iar angajatul Mc Donald`s, ce seaman, probabil, cu o furnică foarte harnică, trebuie să-și cumpere sandvișul amărât de la uncle Sam. Am văzut asta aseară, la un Mc, când am mers să-mi cumpăr doi hamburgheri.

Lasă un răspuns

