Din Paradis, în deșert – încă un fragment


Imagine Coperta carte

”Oare de ce ea și numai ea, femeia, aduce în viața unui bărbat paradisul? Să fie de la asemănarea de forme – rotunde, dintre paradis și femeie? Căci nu-mi imaginez un paradis pătrat, nici dreptunghiular, nici rombic. Cum nu-mi pot imagina existența vre-unei femei cu linii drepte. Dar sufletul unei femei, oare ce formă are? Cel mai probabil, e sferic. Altfel, cum ne-ar putea face fericiți, pe noi, bărbații? Când ai plecat, ai luat paradisul cu tine: cu apă și verdeață, cu triluri de păsărele și răsărituri de soare, cu palmierii la umbra cărora ne adăposteam de arșiță. Ai lăsat în locul lui deșertul – un spațiu întins, lipsit de strălucire (nu vedeam niciun ochi de apă). Peste tot nisip. Și-n aer, când bate vântul se ridică nisipul. Doar cerul a rămas albastru, semn că nu peste tot este nisip. Există speranța unui nou paradis, a unei noi Eve.

Și mi-a fost sete. Sete de îmbrățișări și sărutări. De atingerea mâinilor tale și de privirea ochilor tăi de un albastru abisal. Sete de afecțiune și mângâiere. Încă-mi este sete, încă am cerul gurii și al inimii uscat. Încă îmbrățișez perna și nu ființa iubită care tânjește după sufletul meu. Te-am lăsat să fii femeia templului meu; femeia sufletului meu, paradisul meu. Nu ai cerut niciodată să intri acolo. Te-ai limitat doar la a sta acolo, la intrare. Dar am dorit să intri. Și-ai poposit o vreme în templul meu. Iar eu mi-am închinat viața chipului tău. Te-am venerat. Ai luminat camera intimă (sufletul), până-n ziua când ai părăsit-o, lăsând o mare furtună de nisip în deșert. Trebuia să intuiesc de la-nceput că va fi o mare greșeală să pătrunzi aici. Cu plecarea ta am învățat că templul e locul în care nu trebuie să mai las pe nimeni să intre așa ușor.”

Lasă un răspuns

