Am participat la conferința motivațională ”Performanța nu are limite!”


header TNB

   Aseară, la Teatrul Național din București, am participat la Conferința ”Performanța nu are limite”, organizată de Fundația ”Licinium” a cărui fondator este Cosmin Jurcan, primul vorbitor motivațional cu handicap din România.
Conferința a fost o lecție pentru inhibițiile și timiditățile mele de tot felul, din trecut și din prezent. Mi s-a întărit ideea că nu-mi mai pot permite, spre exemplu, luxul de a rata oportunitatea de a-i spune fetei X că mi-ar plăcea să o cunosc și nici pe acela de a ezita încercarea unei experiențe profesionale ce va apărea la orizont. Viața e formată din clipe – cum îi place lui Cosmin Jurcan să spună – ce trebuie investite, anii fiind suma milioanelor de clipe ce sunt asemeni cărămizilor ce formează zidurile unei case.
Pierderea șanselor de a ”umple” clipele cu obiective și acțiuni, este, de fapt, pierderea vieții noastre a cărei sărăcie sau lipsă de oportunități fructificate o vom regreta cu siguranță în amurgul vieții, când vom deveni, probabil, fiolosofii cu privirea căzută, reflectând și vociferând singuri și triști la viața irosită fără curajul și aventura de a încerca CEVA cu unica viață în care ne-a mai rămas doar să numărăm ultimele clipe…
Ideea prețuirii clipelor vine din partea unei persoane cu handicap pentru care viața este o luptă cu atât mai grea cu cât lipsește sau este nefuncțională o parte componentă din ”arsenalul” complet cu care a fost înzestrată fiecare ființă umană considerată ”normală”, cel puțin în aparențe. Câți dintre noi nu am experimentat handicapul sufletesc, acela al incapacității de a iubi în urma pierderii persoanei iubite?
Mihaela Lulea a fost un exemplu al sfidării cu succes a handicapului fizic, ajungând, prin perseverență, campioană europeană la para-canoe. Am întrebat-o care este motto-ul vieții ei și mi-a spus că ”ce nu te omoară te face mai puternic”.
Tedy Necula, regizor de film, ne-a lăsat ideea că ”oamenii au nevoie de inspirație. Pentru a ajunge să se inspire prin ei înșiși! Inspirația duce la revelații, iar revelațiile produc schimbare.”
Fiecare din cei trei speakeri de aseară a fost o lecție pe care am primit-o cu deschiderea și disponibilitatea de a reflecta la ideea performanțelor care nu au limite – decât, probabil, impuse de noi – și de a încerca să devin performer în tot ceea ce voi întreprinde. Voi fi mai curajos, voi exersa mai multă inițiativă și voi reuși…

20140407_181222

Nu în ultimul rând, am ascultat-o și pe tenismena Ruxandra Dragomir care a vorbit despre viața ei și despre ideea de performanță ”prin fair play”.
Luna viitoare va fi o nouă conferință motivațională sub motto-ul ”Performanța nu are limite”. Voi anunța aici, pe blog, la momentul potrivit, toate detaliile pentru persoanele interesate să participe.

P.S. http://www.youtube.com/watch?v=wTvBMiLdBec

Lasă un răspuns

