Fosta mea dragă iubită – fragment 1 – Din Paradis, în deșert


Nu mai trăiesc în trecut. Sunt din nou, cu totul, eu. Cu gândirea ancorată puternic de prezent, în lumina viitorului. Sufletul meu s-a (mai) liniştit. Tu ai schimbat macazul pe o altă linie a vieţii, unde expresia „noi” nu mai reprezintă decât o linie moartă pe care am tras, pentru totdeauna, trenul relaţiei noastre.
Revin totuși în trecut, nu pentru a trăi, căci acolo nu se mai poate trăi; spre viitor ne îndreptăm spre a trăi. Spre trecut, schimbăm în marşarier, doar pentru a înţelege.
Iertată-mi fie asemănarea cu unul din mentorii mei, Gabriel Liiceanu, care se-ntreabă dacă „există oare om neîndrăgostit de propriul lui eu şi, prin el, de saga aventurilor lui? Aşadar, ne iubim păţaniile de-o viaţă, chiar şi cu tot ce e neplăcut sau suferinţă în ele, ni le iubim numai şi numai pentru că sunt ale noastre.” Aceasta şi pentru că, tot el ne oferă o explicaţie a iubirii pentru „păţaniile de-o viaţă”, prin aceea că „avem obiceiul să integrăm întâmplările în ţesăturile de semnificaţii ale vieţilor noastre, pentru a le face să participe la alcătuirea acelui pachet final de sensuri pe care îl numim „destin”.
Revin în cimitirul timpului, în trecut. Exagerez folosind cuvântul acesta, „cimitir”, locul în care se „parchează”, la doi metri adâncime, trupurile celor ce au existat cândva, pe Pământ, în aşteptarea învierii promise de Hristos?
Cum a fost posibilă…     Continuarea în cartea mea:

 coperta cartea mea

(Cartea poate fi comandată pentru doar 14,9 lei prin intermediul blogului la secțiunea comentarii (mesajul de comandă nu va fi făcut public) sau pe Facebook, în privat.

Stoc limitat!!!

Lasă un răspuns

