Amintiri cu tei și pește


Scriam în vara anului trecut, că, într-o seară, am alergat în Parcul Herăstrău. Mirosea a tei. Alergam cu pantofii sport în prezent și cu mintea în trecut. În trecutul ultimilor 20 de ani, când așteptam cu nerăbdare să vină luna iulie. Atunci, florile de tei erau gata de cules. Pierdeam multe ore în teiul bunicii și, cum acesta n-ar fi fost de ajuns, urcam și în teiul din curtea vecinului. Fiindcă teiul vecinului avea cele mai parfumate flori. Nu mă dădeam bătut până nu rupeam toate florile cu mâinile mele de slăbănog. Așa arătam la vârsta copilăriei: înalt și foarte slab. Aproape că mă lua vântul pe sus, asemeni unui zmeu pe care mă chinuiam să-l confecționez și să-l înalț, fără succes.
Umpleam jumătate de pod cu flori de tei și tot vroiam să mai culeg. Dar nu mă mai lăsa bunica. Era destul. Era prea multă floare de tei.
– Ce să facem cu atâta floare de tei?
– Ceai!
– Dar cât ceai bei, măi băiatule? mă întrebau bunica și unii vecini, aproape invidioși pe cantitatea de floare culeasă și pasiunea, răbdarea și timpul pierdut în tei.

Acum n-aș mai avea răbdarea pe care o aveam la 10-12 ani. Nici nu mai beau ceai de tei. Acum aș irosi timpul în tei. Nici la pescuit nu mai merg.
Apropo! Mergeam frecvent la pescuit vara, pe Siret, cu mama – căci altfel nu mă lăsa. Îmi amintesc că nu prea prindeam pește. Din când în când, câte-un caras sau un biban cu dimensiuni reduse trăgea la undiţa mea. Dar odată, (…)

Continuarea în:

coperta cartea mea

(Cartea poate fi comandată pentru doar 14,9 lei prin intermediul blogului la secțiunea comentarii (mesajul de comandă nu va fi făcut public) sau pe Facebook, în privat.
Stoc limitat!!!
Pentru prezentarea cărții, accesați: https://cezarpesclevei.wordpress.com/2014/06/11/din-paradis-in-desert-la-dispozitia-voastra-2/

Lasă un răspuns

