Vom învăța vreodată să iubim?


Realizez că anii vieții zboară. Dar noi n-am învățat să iubim. Nu ne-am însușit acea respirație esențială sufletului, care oferă sens, semnificație și viață.

Am citit mult despre iubire. De la Apostolul Pavel în prima epistolă către Corinteni, la capitolul 13, până la C. S. Lewis, Ortega y Gasset, Jean Luc Marion sau William Shakespeare. Probabil încă sunt unul din acei foarte mulți analfabeți într-ale iubirii.

Mă întreb care dintre noi știe ce e aceea iubirea. Există prea multe despărțiri și prea multe divorțuri. Rupem prea ușor parteneriatele afective, de parcă am avea inimi și suflete de rezervă. Suntem în pas cu tendința economică, consumeristă. Nu ne-am debarasat de filosofia materialist-științifică a regimului comunist. Dimpotrivă! Am depășit-o.

Nu mai reparăm nimic din ce s-a stricat. Pur și simplu abandonăm și înlocuim. Așa ni se duce viața și ne vom „trezi” ajunși în „după-amiaza” existenței, la o vârstă în care fizionomiile noastre nu mai prezintă interes, probabil, nici pentru noi.

Cred că în afara lui Dumnezeu care a murit pentru noi, restul folosim expresia „te iubesc” mai mult ca pretext pentru înnodarea relațiilor. Fiindcă dacă ceva scârțâie, nu luptăm, sau o facem prea puțin. Nu pentru că nu e adevăr în iubirea declarată, dar, parcă, lipsește ceva. Conținutul iubirilor noastre e într-un (…) continuarea în:

coperta cartea mea

Cartea poate fi comandată pentru doar 14,9 lei prin intermediul blogului la secțiunea comentarii (mesajul de comandă nu va fi făcut public) sau pe Facebook, în privat.
Stoc limitat!!!
Pentru prezentarea cărții, accesați: https://cezarpesclevei.wordpress.com/2014/06/11/din-paradis-in-desert-la-dispozitia-voastra-2/

Lasă un răspuns

