Prin victoria lui Klaus Iohannis


iohannis

Azi, de Ziua Națională, mă bucur. Privesc parada militară și sărbătoresc: nu doar ziua țării mele ci și victoria lui Klaus Iohannis – una certă și multiplă. Prin ea a fost înfrânt nu doar Victor Ponta. Prin ea au pierdut bigotismul și patriotardismul, atât de prezente în anii 90. Au pierdut naționalismul contraproductiv dar și cel legat ombilical de confesiunea majoritară din România. Au fost înfrânte și fixațiile sterile privind apartenența etnică germană a lui Iohannis.
Prin victoria lui Klaus Iohannis avem șansa de a vedea o altă etică în administrarea țării și un alt spirit al capitalismului. Prin Iohannis apar, în sfârșit, premizele unui alt experiment și, implicit, a unor alte rezultate.
Prin victoria lui Iohannis am câștigat un simbol pro-occidental clar. Am câștigat un om credibil atât de români cât și de străini. Avem un om a cărui ”modus operandi” ne mențin – întemeiat – speranța în reconstrucția și parcursul unei altfel de Românii, diferite în bine de cea știută până acum.
Prin victoria lui Klaus Iohannis ne-am salvat primul palat al țării de hăhăială, inflația de zâmbet tâmp și ironic. Ne-am salvat Cotroceniul de inflația cuvintelor aruncate pe gama demagogiei exagerate, nocive și grotești. Am salvat discursul politic prezidențial de eventualitatea siluetei ce-ar fi reprezentat papagalul, păpușa cu sfori, de știu eu ce mamifer din jungla africană sau de silueta ce-ar fi mimat ghiocelul, primăvara, sau floarea soarelui, toamna, în fața liderilor occidentali, ruși sau chinezi.
Privind chipul lui Klaus Iohannis, citesc cu ușurință demnitatea și onoarea pe care o invidiez la ceilalți bărbați ai politicii mondiale precum Cameron, Putin sau Merkel. Prin victoria lui Klaus Iohannis, am câștigat un tip elegant și vertical cu care nu ne va fi rușine să defilăm pe scena politică internațională.
De ce să n-o recunoaștem: etica a fost supralicitată, aproape ”brevetată” de puritani (părinții fondatori ai Statelor Unite ale Americii) – ”protestanți” în relație directă cu Biserica Angliei, mai apropiați ca mentalitate și concepție despre lume și viață de protestanții lui Klaus Iohannis, decât de ortodocșii lui Victor Ponta.
Lamentările ce vin pe fondul confesional al Președintelui Klaus Iohannis sunt de prost gust și omit faptul că performanța politică, juridică, tehnologică financiară și economică vin mai degrabă dinspre Apus decât dinspre Răsărit.
Prin victoria lui Iohannis am câștigat credibilitate și respect față de occident dar și față de orient, față de vest și est. Am câștigat potețialul de a atrage masiv investiții străine și, implicit, în viitor, un trai mai bun.
Să(-I) fim deci recunoscători ca avem un astfel de lider.

3 gânduri despre „Prin victoria lui Klaus Iohannis

Lasă un răspuns

