Susținerea emoțional-afectivă


afectiune

Am văzut lumina zilei într-un oraş de provincie, înaintea loviturii de stat cu sonor de revoluție, din decembrie 1989. Am crescut într-o familie monoparentală. Mediul meu familial şi şcolar nu m-a inspirat să tind spre succes. A existat chiar o sugestionare subtilă, spre insucces, spre eşec, spre ratare.
Nu cred că sunt singurul din generaţia mea care a fost educat într-o societate a ratării, unde succesul sare din ecuaţia viitorului, prezentul nefiind conturat în sensul formării spre atingerea succesului. Simplele neputinţe ale mele erau percepute de unii profesori ca impedimente în calea succesului. Orice manifestare a vreunui punct forte al meu era insuficient pentru toți. Primeam feed-back-uri negative, descurajatoare, acompaniate de o percepție izvorâtă parcă dintr-o paradigmă fixistă, ce nu are vreo legătură cu modulul psiho-pedagogic pe care orice profesor și l-a însușit.
Noi, oamenii, suntem unici şi irepetabili. Suntem asemănători, dar diferiţi. Avem sensibilităţi diferite şi viteze de maturizare diferite. În speţă, unii reacţionează mai uşor, alţii mai greu, la aceiaşi stimuli ce provoacă, spre exemplu, râsul.
Ce am vrut să spun cu aceste rânduri? Că în contextul acestei societăți românești fără viziune şi fără o înţelegere corectă a fiinţei umane, cuplul conjugal este influențat și el. Iar consecinţele pot fi dramatice.
Eu, bărbatul, am nevoie să fiu susţinut de soţia mea în tot ceea ce fac. Sprijinul sau absenţa sprijinului afectiv este (…)

                                 continuarea fragmentului se află în cartea ”Din Paradis, în deșert”

Cine își dorește un exemplar, este rugat să lase un comentariu (pe Facebook – în privat/ blog, 0727.318.457 sau cezar_augustusjunior@yahoo.com) care să conțină nume, prenume, adresă, număr de telefon și modalitatea prin care vrea să primească cartea/cărțile. Nu voi face publice informațiile voastre.
Celor din București/Ilfov le ofer ca bonus posibilitatea să mă-ntâlnească personal și să achiziționeze cartea cu autograf  🙂

Costul cărții este de numai 14,9 lei

IMG_0030

Lasă un răspuns

