Lopata și târnăcopul iubirii


tarnacop

De la comoda muncă de birou, în domeniul socio-uman, la vânzări, în firma socrului meu, ajunsesem la lopată și târnăcop, pe motiv de incompetență. Așa spuneau despre mine cumnatele mele („perfecte” de altfel), ce își doreau un trai comod la serviciu, odată cu venirea mea la firma socrului-boss. Era verdictul unui cumnat care cică era managerul firmei. Era un manager matinal, cu gândul în permanență la off-road, care evalua competențele angajaților săi, transpirând pe dealuri și-n păduri, cu motorul…
Acasă, în timpul liber, în vila somptuoasă a soției, mă relaxam, când într-o cameră, când în alta, după preferințe, scriind. Ce contrast! Să locuiești la o vilă, asemeni unui boss, să te plimbi cu un Mercedes, dar să muncești pe șantier asemeni unui om lipsit de educație, îmbrăcat în blugi uzați, cu bocanci în picioare și mănuși de tăvăleală în mâini!
Aici, pe domeniul socrului meu, săpam un șanț necesar pentru branșarea la apă. Era un șanț adânc de un metru și lat de aproximativ patruzeci de centimetri. Făceam treaba asta cu un coleg. Parcă săpam un tranșeu pentru un război ce urma să vină…
Hai că bine-ai mai ajuns! Dăi bătăi, ignoră bătăturile și transpirația ce curge șiroaie. Luptă, luptă! Ai o soție minunată care te vrea bărbat. Să dai la târnăcop și la lopată, că de altceva nu ești în stare în concepția ei. „Aici îți este locul”, îmi spune ea. Ok, bine, fie! Accept, ca o soluție provizorie. Accept târnăcopul și lopata. Să nu crezi că mi-e frică de muncă!
Gluma zilei venea tot din partea ei:
– Ieșim la plimbare? îmi spune spre seară…
– Nu sunt în stare, îi spun și… adio romantism, adio plimbare, dragă soție.
M-ai adus la târnăcop și lopată, la furcă și, mai târziu, la sapă de lemn și crezi că-mi mai arde de plimbare?! Tu, da, ești fata tatei, ai un loc călduț, la birou. Îți permiți să te plimbi! Eu sunt măscăriciul de serviciu al propriei mele identități. Nu îți este rușine să ieși cu mine pe stradă?
Nu ești antrenat. Dar azi așa, mâine așa, săptămâna viitoare tot așa și (…)

continuarea fragmentului este în cartea Din Paradis, în deșert.

coperta-din paradis in desert

Cartea poate fi comandată pe Facebook (https://www.facebook.com/pesclevei.cezar) – în privat/ blog, sau cezar_augustusjunior@yahoo.com)

Comanda trebuie să conțină nume, prenume, adresă, număr de telefon și modalitatea prin care vrea să primească cartea/cărțile. Nu voi face publice informațiile voastre. Celor din București/Ilfov le ofer ca bonus posibilitatea să mă-ntâlnească personal și să achiziționeze cartea cu autograf 🙂 Costul cărții este de NUMAI 14,9 lei.

Lasă un răspuns

