Scurte reflecții în Ajunul Crăciunului


craciunuLLL

Ascult sunetul clopotelor din oraș cum se propagă în aer. Mă inspiră. Mă apuc să scriu. Mă întreb: bat clopotele de înmormântarea societății lacome, decăzute și inumane în care trăim, societate ce se aseamană cu un montagne-russe pe șinele căruia vagoanele se îndreaptă spre un sfârșit inevitabil?

E 24 decembrie, suntem în ajunul Crăciunului. În curând, colindătorii vor mișuna pe ulițele satelor si orașelor din România, pentru-a vesti nașterea Mântuitorului care-a venit inutil pentru majoritatea lumii care nu se va intersecta cu această realitate…

E prea mult scandal, prea mult fum și foc de război. Prea multă moarte! Sunt prea mulți nebuni îndoctrinați care omoară în numele unui ”adevăr”… Liderii politici sunt fără răspunsuri și soluții la probleme.

O parte a liderilor religioși, de marcă, cad pradă păcatelor care-i descalifică, dar continuă să clămpănească, asemeni caprei însoțite de cei care ne vor ura de Anul Nou, de la amvoane, ținându-se bine de scaune, de parcă s-au născut cu ele… Paradoxal, unii din ei, promoveaza adevărul, dar fug de el, asemeni unor inconștienți.

Mi-e teamă că (încă) bântuie umbra bolșevismului în România și în unele culte religioase, dacă nu în toate…

Citesc, de câteva zile, cartea așa numitului broker fugar, Cristian Sima (Marea spovedanie a brokerului fugar), și mă fascinează. Probabil, autorul este o excepție a realității unei vorbe din liceu care spunea că nu poți să fii bun la română și la matematică totodată. Omul excelează la ambele.

La final, îmi zboară gândul la caltaboș și cozonac, semn că nu am scăpat de asocierea sărbătorii cu bucatele expuse pe masă de majoritatea mioritică…

 

Lasă un răspuns

